top of page

Det er mange fordeler med å hyre inn en markedsfører:

Oppdatert: 8. apr.

🔸 Reduserer stress; det kan være ganske stressende å gjøre oppgaver som, selv om de må bli gjort, ikke er oppgaver du liker å gjøre. Det kan ødelegge dagen din, rett og slett. En markedsfører er glad for å kunne gjøre den jobben du ikke liker.


🔹Hva kan en Markedsfører gjøre for deg og din bedrift!?

For å omformulere; hvilken av dine arbeidsoppgaver lider fordi du bruker tiden på administrative oppgaver eller oppgaver du ikke er så god på i stedet? Bruk gjerne et par minutter og tenke gjennom hvilket oppgaver du helst skulle vært foruten i din hverdag.


Noen av oppgavene vi kan hjelpe deg med:


🔹utvikling og design av nettsider

🔹 håndtering av sosiale medier

🔹nyhetsbrev

🔹markedsføring

🔹foto

🔹produktfoto

🔹enkle filmer til SOME


Hva er fordelen med en Markedsfører?


🔸De mest åpenbare fordelene ved å bruke en Markedsfører kommer frem når man sammenligner med de andre alternativene; altså å gjøre arbeidet selv, eller å ansette en person i bedriften som utfører arbeidet for deg.


🔹Ved å utføre arbeidet selv, bruker du din verdifulle tid som burde gå til å utvikle bedriften din til å gjøre «det kjedelige papirarbeidet». Resultat; du fakturerer mindre, noe som betyr mindre overskudd.


🔺Tall fra Innovasjon Norge viser at kun 1 av 3 bedrifter overlever etter 5 år. Hele 66 % av bedrifter må endre forretningsplan og at 29 % går tom for penger. Fakturerbart arbeid er dermed veldig viktig, spesielt i en oppstartsfase for mindre bedrifter.


🔸Ved å ansette en person fast i bedriften din til å utføre de administrative oppgavene, må du i første omgang sørge for å ha nok arbeid til den ansatte og økonomi til å ansette!


🔻I tillegg må du betale arbeidsgiveravgift, lønn, feriepenger, sosiale avgifter, og ikke minst sørge for arbeidsplass og teknisk utstyr som den ansatte trenger for å utføre jobben sin.


🔴Om penger ikke er et tema, er den største ulempen ved å ha fast ansatte sykefravær og permisjoner. Dette er en selvsagt og fantastisk rett arbeidstakere har i Norge, men som arbeidsgiver står man noe mer usikkert, spesielt om det er mye fravær hos enkeltansatte i bedriften.


🔻En fantastisk fordel ved å ansette en Markedsfører , i hvert fall gjennom oss,er at du betaler kun for effektivt arbeid.


Du benytter altså oss til dine spesifikke behov, som kan være på timesbasis, eller på abonnement som for eksempel 5 timer hver uke.


🔷Før vi går i gang med oppgaver for deg og din bedrift:


Kommunikasjon er viktig slik at både du som klient og vi har en klar forståelse for hva du trenger fra oss!


Før du ansetter en Markedsfører , må du derfor kartlegge følgende:

  1. Hvilke oppgaver ønsker jeg å sette bort?

  2. Hvordan skal jeg gi tilstrekkelig informasjon og/eller opplæring?

🔻Her gjelder det å være så tydelig som mulig, slik at resultatet blir det du ønsker deg.


Eksempel:

1️⃣ Jeg ønsker at min Markedsfører skal lage en PowerPoint presentasjon basert på en gitt tekst.

2️⃣Her er det viktig med tilstrekkelig informasjon.


🔸Du gir oss en mal som skal brukes til powerpointpresentasjonen, eller gir informasjon om farger du ønsker skal benyttes.


🔸Du gir informasjon om at du ønsker mellom 5- 7 slides, og at kun hovedpunkter fra teksten skal stå på disse.


🔸Du ønsker bilder i noen av slidene – her oversender du enten bildene selv, eller ber min oss finne passende bilder eller ber oss ta bilder for deg!


🔸Du forteller oss at vi ellers står fritt til å utforme presentasjonen selv, lage et utkast som du selv redigerer senere, eller andre ønsker du måtte ha.


🔻Hvilke oppgaver kunne du tenke deg å sette bort til en Markedsfører ?

 

Ønsker du hjelp fra oss? Ta kontakt via kontaktskjema her! 













 
 
 

Comments


bottom of page